Projektowanie konstrukcji reklamowej

W poniższym artykule wyjaśniamy krok po kroku jak zaprojektować konstrukcję reklamową. Gdyby coś było niejasne to zapraszamy oczywiście do kontaktu. 


 

1. Obliczanie rozmiaru konstrukcji

Jeśli chodzi o konstrukcje ścienne to obliczamy je w następujący sposób:

Na początku trzeba ustalić czy wychodzimy od rozmiaru banera czy rozmiaru konstrukcji reklamowej. Czasami bywa, że klient ma gotowy baner i chce zamówić po niego konstrukcję reklamową. Częściej jednak bywa, że klient określa rozmiar ściany na której chce zamontować reklamę lub jaki jaki ma być rozmiar zewnętrzny takiej reklamy.

Gdy znamy rozmiar banera dodajemy po 8 cm od każdej krawędzi i uzyskujemy wewnętrzny rozmiar konstrukcji reklamowej. 8 cm jest to odstęp jaki musi być pomiędzy banerem, a wewnętrzną stroną konstrukcji. Odstęp ten nie może być mniejszy, ponieważ wtedy baner nie będzie wystarczająco napięty za pomocą napinaczy. Odstęp też nie powinien być większy, ponieważ wtedy nie starczą napinacze oraz czym większa przerwa tym konstrukcja wygląda mniej estetycznie.

Aby określić zewnętrzny rozmiar konstrukcji dodajemy jeszcze do wewnętrznego rozmiaru 2 x średnica rury. Jest to wtedy 2 x 42 mm. Do mniejszych konstrukcji reklamowych wystarczą w zupełności rury 42 mm

Tak więc dla przykładu robimy konstrukcje z rur 42 mm:

  • Znamy rozmiar banera i wynosi on 100 x 100 cm
  • Rozmiar wewnętrzny ramy będzie wynosił wtedy: 116 x 116 cm
  • Rozmiar zewnętrzny ramy będzie wynosił wtedy: 124 x 124 cm

Wystarczy, że znamy którąś z wartości i automatycznie obliczamy pozostałe.

produkcja konstrukcji reklamowych


2. Obliczanie ilości potrzebnych rur.

Gdy już znamy rozmiar wewnętrzny i zewnętrzny konstrukcji możemy przystąpić do wyliczania ile potrzebujemy rur oraz jakiej długości.

Rury w złączach rurowych są zamontowane w taki sposób, że stykają się narożnikami (jak na obrazku wyżej). Oznacza to, że rozmiar wewnętrzny ramy = długość potrzebnych rur.

Nasza przykładowa konstrukcja pod montaż banera o wymiarach 100 x 100 cm, miała rozmiar wewnętrzny 116 x 116 cm. Oznacza to, że do jej budowy potrzebujemy 4 rury długości 116 cm. Dwie pionowe i dwie poziome. 

Rury zamawiamy w dziale z rurami


3. Określenie potrzebnych złączy

Mamy już określony rozmiar konstrukcji i wiemy już ile potrzebujemy rur. Możemy teraz przystąpić do ustalenia jakie złącza są nam potrzebne. W tym artykule skupiamy się na konstrukcjach ściennych. Do tego głównie nasz system jest stworzony. W przypadku konstrukcji ściennych potrzebujemy w zasadzie tylko 3 typy złączy:

  • Uchwyt ścienny - do montażu konstrukcji do ściany. Sposób obliczania ilości uchwytów ściennych przedstawiamy w punkcie 5. 
    uchwyt ścienny - złącze rurowe

  • Złączka prosta wewnętrzna - złączka prosta służy do łączenia rur na długości. Standardowo wysyłamy najdłuższe paczki o długości 260 cm. To maksymalne długości jakie zabiera kurier. Jeśli zatem któraś z krawędzi reklamy jest dłuższa niż 260 cm to musimy wówczas tą długość podzielić na krótsze elementy i zastosować łącznik pomiędzy. Dla przykładu chcemy wykonać reklamę, która ma mieć rozmiar 400 x 200 cm. Krótsze boki są ok, bo nie przekraczają 260 cm. Dłuższe boki natomiast musimy podzielić na pół i zastosować mufę. Mamy możliwość wysyłki przesyłek o długości 400 cm, ale są to droższe przesyłki ponieważ zabiera je firma spedycyjna. Opcja ta jest korzystna w przypadku dużych zamówień. W razie wątpliwości prosimy o kontakt to możemy wtedy porównać co w danym momencie co jest korzystniejsze. Czy skorzystanie z usługi transportu długich przesyłek czy zastosowanie większej ilości złączek prostych.
    złącze proste mufa - złącza rurowe


4. Obliczanie ilości napinaczy

Aby napiąć baner wewnątrz konstrukcji używamy takich napinaczy:

napinacze do napinania banera reklamowego

 

Napinacze mają 20 cm długości i są zrobione z linki elastycznej oraz haczyka.
Zalecamy stosować napinacze co 25 - 30 cm. Najczęściej stosujemy napinacze co 30 cm. Zamawiając baner u nas ma on standardowo oczkowanie co 30 cm. Zamawiając baner w innej drukarni lub drukując go u siebie też zalecamy takie odstępy. Takie odstępy pomiędzy napinaczami powodują, że baner jest ładnie napięty na ramie.

 

baner reklamowa napięty linką elastyczną

 

Aby obliczy ilość potrzebnych napinaczy musimy wyjść od obwodu banera. Wróćmy do omawianego wcześniej przykładu gdzie rozmiar banera wynosił 100 x 100 cm. Obwód banera wynosi 4 x 100 cm czyli 400 cm. Na każdej krawędzi banera znajdują się 4 oczka. Odstęp pomiędzy oczkami wynosi 33 cm. Nasz przykładowy baner ma zatem 12 oczek.

 

oczkowanie banera - co ile

 

Do montażu naszego banera potrzebujemy 16 napinaczy. Dlaczego 16, a nie 12? Z tego względu, że na każdym narożniku dajemy po 2 napinacze. Jeden w pionie, a jeden w poziomie.

 

baner na konstrukcji reklamowej


5. Obliczanie ilości uchwytów ściennych

Mocowanie konstrukcji reklamowej ściennej do muru odbywa się za pomocą uchwytów ściennych.

Wyglądają one w ten sposób:

uchwyt ścienny do montażu banera

 
Konstrukcja zamontowana za pomocą takich uchwytów wygląda tak:

konstrukcja reklamowa ścienna

Billboard 504 x 238 cm

Billboard 504 x 238

Euro Billboard 504 x 238


Zalecamy stosować uchwyty co 200 - 250 cm. Wszystko zależy na jakie warunki narażona jest reklama. Jeśli jest to konstrukcja, która będzie znajdowała się wewnątrz pomieszczenia i nie działają na nią żadne siły to nie musimy przesadzać. Jeśli jednak konstrukcja jest wysoko nad ziemią i narażona na czynniki wiatru, przymocowana jest gdzieś nad chodnikiem lub do starej ściany to zalecamy nie oszczędzać na uchwytach.


6. Projekt i druk na banerze

Klienci mają zawsze 3 możliwości:

1. Zamówić samą konstrukcję, a druk i projekt banera zorganizować we własnym zakresie.

2. Zamówić konstrukcję + druk banera.
Wówczas musimy otrzymać projekt reklamy, wykonany zgodnie z zaleceniami znajdującymi się tutaj:
http://reklamowekonstrukcje.pl/jak-przygotowac-projekt-do-druku

3. Zamówić konstrukcję + druk + zlecić wykonanie projektu.
Zajmujemy się również projektowaniem. W naszym cenniku znajdują się 3 rodzaje projektów. Prosty, średnio zaawansowany i zaawansowany. Różnią się one stopniem skomplikowania i oczekiwaniami ze strony klienta. Czasami klient chce, aby na reklamie było same tło i napisy, a czasami ma być to profesjonalny projekt reklamy.

Do rozpoczęcia prac niezbędne są ze strony klienta wytyczne określające treść merytoryczną oraz materiały wyjściowe tj. np. logo, zdjęcia produktów, opisy itd. Oczywiście wszystkie te elementy możemy także wykonać od podstaw, dysponujemy szeroką bazą zdjęć i grafik, posiadamy duże doświadczenie w projektowaniu. Wstępne projekty przesyłamy mailowo do akceptacji i po naniesieniu ewentualnych zmian przygotowujemy technicznie do produkcji. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i gwarantujemy szybką realizację.


7. Montaż

Gdy już posiadamy wszystkie potrzebne, można przystąpić do montażu. Sposób montażu opisaliśmy w osobnym artykule: Montaż konstrukcji reklamowej krok po kroku
http://reklamowekonstrukcje.pl/blog/post/23-montaz-konstrukcji-reklamowej-krok-po-kroku