Billboardy reklamowe są to nośniki reklamowe stosowane głównie w reklamie zewnętrznej
Zazwyczaj wielkoformatowe tablice reklamowe umieszczane na ścianach budynków bądź w otwartym terenie. Billboardy reklamowe produkowane są w różnych kształtach i rozmiarach. Najpopularniejsze formaty tablic billboardowych opisaliśmy w artykule ‘rozmiary billboardów reklamowych’. W poniższym artykule przedstawiamy natomiast formy w jakich występują.
1. Zasadniczo billboardy reklamowe dzielimy na podstawie tego w jaki sposób montowane są do podłoża. Wyróżniamy tutaj:
Billboardy ścienne to tablice montowane na ścinach budynków. Jest to opcja najbardziej ekonomiczna ponieważ wsparcie dla tablicy stanowi sama ściana dzięki której tablica jest solidnie zamocowana. Nie musimy więc płacić za dodatkowe konstrukcje wzmacniające.
Billboardy przestawne są to tablice naziemne, obciążone balastem, które zgodnie z prawem budowlanym nie są trwale związane z gruntem, przez co nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Konstrukcja billboardu obliczona i wykonana jest w taki sposób, by obciążeniu podstawy całość była stabilna i bezpieczna. My jako producent billboardów zadbaliśmy o to, by nasze tablice były zaprojektowana zgodnie z normami"Obciążenia Wiatrem" dla strefy I i II na terenie Polski. Billboardy przestawne mają też ten plus, że można je po zakończonej kampanii reklamowej przestawić w inne miejsce.
Billboardy stale związane z gruntem to takie, które są betonowane do podłoża. Przed montażem tablicy billboardowej wykopywane są dziury lub wykonane za pomocą wiertnicy do ziemi. Następnie nogi billboardów umieszczane są w otworach, po czym zostają zabetonowane. Taki sposób montażu w myśl prawa budowlanego tworzy konstrukcję związaną z gruntem przez co wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę. Koszt samej tablicy jest mniejszy niż w przypadku billboardu przestawnego z uwagi na to, że odchodzi nam koszt balastu.
2. Kolejny czynnik wg którego dzielimy billboardy reklamowe to rodzaj konstrukcji na której zamocowana jest tablica billboardowa. Wyróżniamy tutaj:
billboardy reklamowe na dwóch nogach
billboardy reklamowe na jednej nodze
Billboardy na dwóch nogach - podstawę tworzą dwa słupy wykonane z profili kwadratowych. My jako producent billboardów korzystamy ze słupów 100 mm lub 120 mm, pomalowanych antykorozyjnym podkładem, a następnie farbą nawierzchniową.
Billboardy na jednej nodze często nazywane billboardami PREMIUM, są zamieszczone na jednej podporze, która dodatkowo posiada otokę wykonaną z blachy, stanowiącą element ozdobny.
Billboardy na stopie rurowej nazywamy konstrukcje w których tablica billboardowa umieszczona jest na jednej nodze, w formie stopy rurowej. Średnica oraz grubość stopy zależy od tego jak duża jest tablica billboardu oraz na jakiej wysokości się znajduje. Jest to obliczane przez architektów z aktualnymi uprawieniami.
3. Kolejny podział billboardów, który możemy wyróżnić to podział ze względu na układ tablic billboardowych. Wyróżniamy tutaj:
billboardy jednostronne
billboardy dwustronne H
billboardy dwustronne V
Billboardy jednostronne to po prostu jedna tablica. Billboard jest wówczas widoczny tylko z jednej strony
Billboardy dwustronny H to dwie tablice ustawione równolegle do siebie. Taki billboard jest widoczny z dwóch stron. Koszt billboardu jest wyższy niż jednostronny ze względu na dwie użyte tablice.
Billboard dwustronny V składa się również z dwóch tablic billboardowych, lecz ustawione są w kształcie litery V. Najczęściej pod kątem 30-45 stopni. Taki typ konstrukcji jest najdroższy, ale widoczność nośnika reklamowego jest w tym przypadku największa.
To jaki typ billboardu zastosujemy wynika głównie z tego w jakim miejscu taki billboard będzie się znajdował oraz z jakiej perspektywy będzie oglądany.. Istotna jest także odległość ekspozycji billboardu od drogi.
4. Kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę billboardów jest wysokość ekranu nad gruntem. Jako producent billboardów reklamowych stosujemy standardowo 2 warianty:
200 cm nad gruntem
300 cm nad gruntem
Wysokość ekranu nad gruntem ma bezpośredni wpływ na cenę billboardu reklamowego. Wraz z wysokością zawieszenia tablicy drastycznie rośnie ciężar całej konstrukcji. Im niżej znajduje się tablica tym konstrukcja będzie lżejsza, zarówno konstrukcja stalowa jak i sam fundament.
Jako producent billboardów reklamowych oczywiście jesteśmy w stanie wykonać billboardy, których tablica ma się znajdować na wysokości powyżej 300 cm od gruntu. Są to jednak megaboardy, których ceny są znacznie wyższe niż w przypadku standardowych tablic.
Wybierając wysokość tablicy trzeba wziąć pod uwagę to gdzie dany billboard będzie się znajdować oraz czy coś będzie zasłaniało ekran. Jeśli reklama będzie oglądana z bliskiej odległości i nic nie stoi na przeszkodzie to wysokość 200 cm nad gruntem jest wytaczająca. Jeśli tablica jest znacznie oddalona lub musi sięgać ponad jakieś ogrodzenie trzeba zastanowić się nad zwiększeniem wysokości.
Jako opcje dodatkowe do tablic billboardowych możemy jeszcze zaoferować:
możliwość montażu podświetlenia tablicy
możliwość zamontowania specjalnej ramki dookoła billboardu z systemem zamocowania banera winylowego. Wtedy nasz billboard staje się dwu-funkcyjny i możemy go zarówno wyklejać jak mocować na nim banery
Omówiliśmy zatem wszystkie główne podziały, które występują w przypadku billboardów reklamowych. Warto znać ten podział decydując się na zakup takiej konstrukcji. Każdy z wyżej wymienionych czynników ma wpływ na cenę, ale dany wybór jest często w jakiś sposób wymuszony.
Aby, wykonać szczegółową wycenę billboardu reklamowego potrzebujemy zatem odpowiedzi na następujące informacje:
jaki ma być rozmiar tablicy billboardowej?
czy ma być to konstrukcja trwale związana z gruntem czy przestawna?
czy ma być to billboard na jednej czy na dwóch nogach?
jaka ma być wysokość ekranu od gruntu?
czy ma być to billboard z jednym ekranem czy dwustronny?
Ponadto, oferujemy możliwość montażu tablic billboardowych, dzięki czemu kampania może być zrealizowana szybko i kompleksowo. Prosimy również w zapytaniu ofertowym zawsze dopisać miejsce transportu i montażu billboardu.