Najlepsze punkty na umieszczenie reklamy wielkoformatowej. Lokalizacja ma nawet większe znaczenie niż rozmiar!

Wysoki budynek w centrum miasta, ściana przy parkingu popularnej galerii handlowej, a może stanowisko sponsorskie podczas dużego wydarzenia kulturalno-rozrywkowego? Pomysłów na to, w jaki sposób wykorzystać potencjał reklam wielkoformatowych, jest cała masa. Wybrane miejsce musi wyróżniać się kilkoma specyficznymi cechami, żeby kampania marketingowa miała szanse powodzenia. Nauczeni doświadczeniem przygotowaliśmy kilka spostrzeżeń, które pomogą Ci zaplanować maksymalnie efektywne działania.

Baner przy drodze szybkiego ruchu? Upewnij się, że kierowcy będą w stanie go wyraźnie dostrzec

Prowadzący samochody i inne pojazdy powinni – przynajmniej w teorii – koncentrować się na tym, co dzieje się na jezdni oraz na jej skraju. Dlaczego zatem firmy umieszczają swoje reklamy wielkoformatowe w pobliżu tras wylotowych z dużych miast? Takie nośniki rzeczywiście mogą okazać się całkiem skuteczne, aczkolwiek pod pewnymi warunkami. Najprościej przyciągnąć uwagę kierowców w dwóch miejscach:

  • tam, gdzie jest bezpiecznie i nie ma zagrożenia

  • tam, gdzie pojazdy poruszają się powoli i stoją w korkach

Długie proste poza terenem zabudowanym zachęcają do tego, aby nieco odpocząć i pozwolić sobie na krótką dekoncentrację. Dobrze umiejscowiona reklama wielkoformatowa może się zatem okazać dla kierowcy miłą odskocznią. Pamiętaj jednak, że skupienie na materiale promocyjnym będzie trwało krótko, najwyżej parę sekund. W Ambient Marketing mawiamy, że jeżeli masz do wyboru ustawienie baneru w stronę wjazdu lub wyjazdu z miasta... to powinieneś wybrać nośnik dwustronny. Im więcej osób go dostrzeże, tym lepiej.

Reklama wielkoformatowa nie może być przesycona informacjami. Zadbaj o atrakcyjny i klarowny przekaz

Może w takim razie lepszą lokalizacją dla outdoorowych akcji marketingowych będą centra miast? Ludzie spacerują, samochody jeżdżą wolniej, liczba potencjalnych odbiorców powinna być nieporównywalnie większa... To wszystko prawda, jednak w takich miejscach na konsumentów oddziałuje znacznie więcej rozmaitych bodźców. Zdarza się tak, że spośród reklam wielkoformatowych w okolicy najskuteczniejsza będzie nie ta największa i najbardziej wyeksponowana, a najprostsza. Mózg człowieka w naturalny sposób ogranicza zbędną aktywność. Dlatego jeżeli materiał promocyjny nie wzbudzi natychmiastowego zainteresowania, odbiorca skupi się na czymś innym. Pamiętaj jednak, że nawet najbardziej atrakcyjna grafika nie spełni swojego zadania, jeżeli zawiśnie na niestabilnej konstrukcji lub zostanie zerwana. Wybierając Ambient Marketing masz gwarancję, że Twoje nośniki prezentują najwyższą jakość wykonania – nasze wyroby obejmujemy nawet 5-letnią gwarancją! Zobacz, co możemy dla Ciebie i zrobić i złóż zapytanie ofertowe jeszcze dzisiaj.