Każdy bezpośredni kontakt z publicznością to ogromna szansa nawiązania owocnych kontaktów i wywarcia pozytywnego wrażenia. Jednocześnie jest ona jednak także wielkim wyzwaniem i niesie ze sobą znacznie większe ryzyko niż wówczas, gdy pozostajemy ukryci za łatwą do wykreowania fasadą, na którą składa się wszelka komunikacja marketingowa innego typu. Do każdych targów należy się więc gruntownie przygotować.
Przygotowania do targów to nie tylko stworzenie efektownej ekspozycji
Udział w tego rodzaju imprezie to wydarzenie, które możemy wykorzystać już na długo przed jego rozpoczęciem. Jest to wszak znakomity pretekst do kontaktu z naszymi klientami, kontrahentami i wszystkimi, którzy znajdują się w zasięgu wykorzystywanych przez nas kanałów komunikacji, takich jak media społecznościowe czy newsletter. Zaproszenie do odwiedzenia stoiska można też skierować do odbiorców w formie reklamy w branżowych mediach.
Musimy ustalić konkretne cele, w jakich udajemy się na dane targi. Jeśli mamy do zaprezentowania jakieś nowości, wówczas to one naturalnie odgrywać będą tu główną rolę, a postać stoiska służyć będzie ich wyeksponowaniu – szczegóły zależą od tego, co jest przedmiotem naszej oferty. Należy pamiętać, że nawet perfekcyjnie przygotowana, bardzo efektowna ekspozycja jest rzeczą wtórną wobec tego, co chcemy zakomunikować zjawiającym się na targach gościom. Dopiero mając na uwadze ten aspekt, będziemy mogli celnie ocenić, czy spełni swoje zadanie.
Wreszcie, jeśli już mamy co pokazać i po zachwycie nad naszym stoiskiem nie będzie przychodził zawód jego zawartością, bądźmy gotowi do wszelkiego kontaktu. Obecny na miejscu personel musi łączyć umiejętności interpersonalne z wiedzą merytoryczną. Dobrze, jeśli dysponuje drukowanymi materiałami informacyjnymi i drobnymi gadżetami – dzięki nim wizyta u nas nie umknie naszym gościom zbyt łatwo z pamięci.
Po powrocie należy podsumować efekty i podtrzymywać zdobyte kontakty. W tym momencie również warto zwrócić się do szerszego grona odbiorców z krótką relacją i podziękowaniem za złożone wizyty.
Ściana podświetlana sprawi, że nikt nie przejdzie obok Twojego stoiska obojętnie
Właściwe przygotowanie stoiska to jedno z najważniejszych zadań, jakie musimy wykonać, by udział w targach mógł okazać się owocnym. Nie ma tu miejsca na prowizorkę i chaos – profesjonalne podejście do promocji będzie czytelnym świadectwem tego, że tak samo podchodzimy do przedmiotu swojej działalności.
Dziś dostępny jest szeroki wybór gotowych, łatwych do dowolnej adaptacji elementów, z których stworzyć możemy ekspozycje o najrozmaitszej postaci. Bodźce wzrokowe, jakie będą z niej kierowane są kluczowe i zdecydują o tym, czy uda nam się wyróżnić w gąszczu konkurentów. Jednocześnie jednak kolorystyka i motywy graficzne naszego stoiska powinny pozostać spójne ze sposobem, w jaki promujemy się na co dzień. W tej sytuacji znakomitym atutem może być ściana podświetlana, czyli odmiana tekstylnej wyposażona w energooszczędne moduły LED. Sposób jej wykorzystania może być dowolny – czy jako tablica informacyjna, czy też w roli efektownego elementu wystroju. Szukasz niebanalnych rozwiązań, aby stać się gwiazdą kolejnych targów? Sprawdź ofertę przygotowaną przez Ambient Marketing! Zapraszamy do współpracy.